Bolderbuurt

Bolderbuurt/ /

BOLDERBUURT Arnhem

Opdrachtgever:
Gemeente Arnhem

Incombinatie verzorgde:
Conceptontwikkeling
Huisstijl / Look & Feel
Website
Communicatie diverse deelbuurten
 

In het zuiden van Schuytgraaf, grenzend aan de ecologische zone en Park Lingezegen, komt Bolderbuurt. Een wijkje met een Scandinavische sfeer, waar alles precies zo wordt als het zou moeten zijn. ‘Lagom’, noemen ze dat in het Zweeds. En Lagom wordt Bolderbuurt absoluut. De ligging op de grens van de wijk en het park zorgt voor een relaxed woonlandschap in balans, waar je je direct thuis voelt. In Bolderbuurt verrijzen verschillende deelbuurtjes en tal van woningen die allemaal net even anders zijn, maar samen wel heel evenwichtig beeld scheppen. Hier kun je straks heerlijk ontspannen wonen met alle voorzieningen om de hoek. 

Lagom: Niet teveel, niet te weinig. Precies goed.
De landschappelijke ligging met hele vele groen van park Lingezege om de hoek geven Veld 24 een uniek uitgangspunt: “Ontspannen wonen in het groen.” Opzet en uitstraling vallen op deze locatie perfect samen.

Het Zweedse woord ‘Lagom’ is hiervoor passend. ‘Niet teveel, niet te weinig. Precies goed.’

Wij hebben ons helemaal ondergedompeld in dit Zweedse geheim voor een gelukkig leven om tot een naam en een logo te komen voor Veld 24. Via typografie, fotografie en illustratie hebben we de look & feel vervolgens tot leven laten komen. 

Kernwoorden
Balans, natuurlijk, ontspannen, handmatig, afgewogen, (het-hier-en-)nu.

lagom

Bolderburen is een heel klein dorp, met maar drie boerderijen en maar zes kinderen: Lasse, Bosse en Lisa wonen op de Midden-hof, Olle op de Zuidhof en Britta en Anna op de Noordhof. Toch is Bolderburen het fijnste dorp van de wereld.

Uit het boek: 
De kinderen van Bolderburen, Astrid Lindgren

 

kinderen
logo Bolderbuurt

 

 

Het logo
Het logo is eenvoudig gehouden, precies passend bij de Lagom filosofie. Het is minimalistisch, afgewogen en helder. In slechts 1 kleur. Niets meer, niets minder. Daarnaast is er voor de communicatie per wijk één opvallende kleur gekozen. De wijken zijn vernoemd naar de wijken uit het boek ‘De kinderen van de Bolderburen’ van Astrid Lindgren.

 

''Een beetje van ‘toen’ samen met moderne rustige tinten. Een combinatie van moderne lichte kleuren en tinten enerzijds en een bonter palet met daarin een toefje folklore anderzijds.''

 

bordjes
kleurenpalet/ /

Een brochure als lifestyle magazine
Hygge, sisu en lagom zijn levensfilosofieën die misschien nog wel het beste te vertalen zijn met gezelligheid, behaaglijkheid, innerlijke kracht, kameraadschap en balans in je leven. De Noren, Zweden, Finnen en Denen hebben van het leven een kunst gemaakt. Een kunst die je straks goed kunt ervaren in Bolderbuurt.

Met deze begrippen als uitgangspunt hebben wij ook de doorvertaling gemaakt naar de projectcommunicatie. Zo hebben wij voor deelbuurt Oosthof van VanWonen een prachtige brochure gemaakt waar deze Scandinavische lifestyle veel in terugkomt. Ga bijvoorbeeld aan de slag met recepten uit de Scandinavische keuken of verdiep je helemaal in de Scandinavische manier van leven. Helemaal hygge, lagom en sisu! Ook de papiersoort van de brochure, een zacht Cotton-papier, past helemaal bij de Scandinavische look en feel.