BOSS Almere

BOSS/ /

BOSS Almere

Opdrachtgever:
Timpaan

Incombinatie verzorgde:
Conceptontwikkeling
Huisstijl / Look & Feel
Website
Magazine

Het begon met een droom..
Onze opdrachtgever Timpaan Hoofddorp B.V. is een maatschappelijk betrokken ontwikkelaar, die vernieuwende woonconcepten ontwikkelt met volop aandacht voor duurzaamheid, kwaliteit, wooncomfort en woonplezier. Voor een geweldige locatie in de Almeerse wijk Overgooi, aan de rand van het Cirkelbos en aan het Gooimeer, ontwikkelde Timpaan een ambitieus plan. De opgave vanuit de gemeente was het ontwikkelen van woningen op kavels van maar liefst 1500 m2. Uit marktonderzoek bleek dat daar niet direct vraag naar was, maar dat mensen wel op zoek zijn naar verantwoord en duurzaam wonen in een groene omgeving. De kavels werden dus kleiner en het uitgangspunt werd ‘Wonen in een bos’. Dat bleek een groot succes. Wat voor Timpaan een droom was, is ook voor veel mensen een droom: een vrijstaande woning in een bos. Deze droom wordt nu werkelijkheid.

De samenwerking met zes projectpartners, waaronder twee aannemers, de architect, de leverancier van energieoplossingen en de landschapsarchitect mag gerust uniek genoemd worden. Voor de projectpromotie en totale communicatie rondom dit project klopt Timpaan bij INCOMBINATIE aan. 

 

 

BOSS logo

Projectnaam en look & feel
Dit nieuwe en vooruitstrevende woonconcept verdiende een moderne, stoere en tikkeltje brutale naam. Wij hebben gekozen voor BOSS. In feite is het bos in dit project ’The Boss’. De kernwaarden die centraal staan zijn lifestyle, exclusiviteit en persoonlijke aandacht. Ook het beeldmerk is modern en stoer en kan zowel los als in een cirkel ingezet worden. De cirkel is een hint naar de jaarringen van een boom en tegelijkertijd het cirkelbos. Het gekozen kleurenpalet zorgt voor een zachte en natuurlijke uitstraling.

 

Kleurenpalet Boss

 

 

 

 

De projectwebsite
Via de door ons gemaakte website kunnen belangstellenden zich aanmelden. De animo was vanaf dag één groot. De projectpartners werden elk geïnterviewd en gefilmd. Hun verhalen in tekst en bewegend beeld worden gedeeld via digitale nieuwsbrieven en de website. Tijdens de start verkoop is de website leidend. Alle verkoopinformatie, plattegronden en Artist Impressions zijn hier te vinden en het inschrijven voor een woning verloopt online via Nieuwbouw Office. 

 

 

Website Boss

Lifestylemagazine
Ondersteunend aan de website is het 80 pagina’s dikke lifestylemagazine dat we hebben ontwikkeld. Het magazine heeft als doel om het project, de locatie en de beleving van wonen in een bos onder de aandacht te brengen bij een snelgroeiende groep geïnteresseerden. In het magazine willen we de lezer meenemen op een inspirerende ontdekkingstocht door de natuur. Naast artikelen over insta-inspiratie, beversafari in het Almeerderhout, proefslapen in het bos en het verlagen van je CO2-uitstoot, laten we de lezer kennismaken met het unieke project, de woningtypen en de locatie. Het BOSS-magazine kon door geïnteresseerden worden aangevraagd en werd per post thuis afgeleverd. Het magazine gaat mee tijdens alle verkoopfases van BOSS.

lifestyle /

“Wonen in een bos is niet langer een romantisch ideaalbeeld,
maar een logische ontwikkeling die past bij de tijd waarin we leven.”

BOSS
BOSS
BOSS
BOSS