GO 070
GO 070 Website

Case: Go Apartments 070

De opdracht

Vanuit Coever Vastgoed hebben wij de opdracht gekregen om het bijzondere nieuwbouwproject aan de Neherkade in Den Haag in de markt te zetten. Hier verrijzen 268 huurappartementen en studio’s. Wij zijn gevraagd voor communicatieadvies en de uitvoering hiervan tot aan het moment van start verhuur. De appartementen verschillen in grootte en in prijs (ca. €490,- tot € 1.200,- per maand) en door de aanwezigheid van sociale en liberale huur is de doelgroep breed. Onder de doelgroep vallen onder andere ‘Young professionals’ afgestudeerden, masterstudenten, werkenden in de stad, expats, welvarende alleenstaanden, empty-nesters en stellen. Het gaat om mensen die niet bang zijn om zich te vestigen in een opkomende wijk. Het doel is om in de communicatie blijvend een grote doelgroep aan te spreken en aan te zetten tot huren aan de Neherkade.

Het project is gelegen in Laak, het kleinste stadsdeel van Den Haag, maar ondanks dat bruisend en vol leven. De omgeving is volop in ontwikkeling. De 268 huurappartementen worden verdeeld over 16 verdiepingen en de oppervlaktes variëren van 24 tot 76 m2. In het gebouw zijn deelvoorzieningen aanwezig als wifi, deelauto’s en gemeenschappelijke wasruimtes. Daarnaast is er een gezamenlijke rooftop lounge aanwezig. Het is een duurzaam en toekomstbestendig project.

locatie  Neherkade, Den Haag
opdrachtgever Coever Vastgoed
project  268 huurappartementen
bijzonderheden  Brede doelgroep door verschillen in groottes en huurprijzen
 

Het idee

Na meedere oriënterende gesprekken met de klant, wat vooronderzoek en een bezoekje aan de locatie konden wij aan de slag! Voor de naam kwamen wij al snel uit op GO Apartments. De naam GO is stoer, flexibel en uitdagend. De tagline is ook flexibel en uitdagend en iedere keer uniek. De keywords die hierop aansluiten zijn: lef, modern, sociaal en divers, niet bang, hip, stads, bedrijvigheid, levendig en internationaal.

Het concept is gebaseerd op de sociale functie van het gebouw en de locatie en het flexibele karakter van haar toekomstige bewoners. Het is gericht op de beleving van de stad en omgeving. “Woon binnen, leef buiten.” Voor de typografie is gekozen voor een mooie open letter in combinatie met een handgeschreven letter. Die breekt het op en zorgt voor een persoonlijke touch. Vervolgens is het kleurenpalet vastgesteld en de beeldtaal bepaald.
 

Uitvoering op de website

Eén van de belangrijkste communicatiemiddelen is de uitgebreide projectwebsite. De communicatie verloopt voornamelijk online voor GO Apartments en ook het inschrijven voor één van de woningen verloopt via een persoonlijk online account. Daarom is het van belang dat de website zo volledig mogelijk is, aangezien dit de belangrijkste informatiebron is voor toekomstige kopers.

Koppel alle kennis aan elkaar met Nieuwbouw Office
De website is gebouwd in samenwerking met Nieuwbouw Nederland en het Dashboard (CRM-pakket) van Nieuwbouw Nederland ‘Nieuwbouw Office’ hangt achter de site.  Met het dashboard hebben we controle over het project en een actueel overzicht van de stand van zaken. We krijgen goed inzicht in het gedrag en de voorkeuren van de potentiële huurders, we kunnen de woonwensen in kaart brengen, de actuele standen invoeren die direct zichtbaar zijn op de website en we kunnen communiceren via dit systeem met de ingeschrevenen door middel van nieuwsbrieven. Tot slot kan de toewijzing van de woningen plaatsvinden met behulp van de matchmaker. De mogelijkheden zijn enorm!

Om een zo volledig mogelijk beeld te geven van het plan en de mogelijkheden hebben we verschillende features gebruikt in de website. Denk bijvoorbeeld aan een FAQ die antwoord geeft op de veel gestelde vragen en voorkomt dat de makelaar overspoeld wordt met mail en telefoon. De interactieve woningselector geeft aan welke woningen er nog beschikbaar zijn en toont hierbij alle specificaties van deze woningen. Ook is het mogelijk om hierin te filteren, zodat de potentiële huurder precies die ene woning kan zoeken die voldoet aan zijn/haar woonwensen en budget. Andere items zijn een overzichtelijke planning, een locatiekaart met hotspots om de omgeving tot leven te brengen en duidelijke verwijzingen naar de woonwensenenquete in het persoonlijke online account. Vanwege de brede doelgroep en ook internationale interesse is er ook een engelse variant van zowel de website als de nieuwsbrieven. Tot slot is er een virtuele tour door het plan. De potentiële huurder ziet zichzelf er al helemaal wonen! 


Het resultaat

In april 2020 is de inschrijving voor de appartementen gestart. De inschrijvingen stromen binnen en met name de regiomailing in regio Den Haag heeft veel nieuwe leads opgeleverd. In juli 2020 sluit de inschrijving en de woningen zullen in september worden toegewezen. Er is al veel belangstelling!

Website Go Apartments
Mobiele weergave website Go Apartments
Virtuele tour door het plan
Interactieve woningselector
Website Go Apartments
Planning
Interactieve woningselector