Blauwhoed Paradijs Case
Blauwhoed Paradijs presenatie

Case: Het succes van Paradijs

De opdracht

Ontwikkel een sterke look & feel voor een bijzonder nieuwbouwproject in het centrum van Arnhem. Maak duidelijk dat de toekomstige kopers volop inspraak hebben in de vormgeving en indeling van hun woning, dat elke gevel anders is en elke woning op maat en smaak kan worden vormgegeven, binnen het door de architect bedachte uitstraling. Begin in een vroeg stadium met de opbouw van een databestand. Maak een plan hoe we de markt op gaan tot en met het moment van start verkoop.

locatie  Centrum - ARNHEM
opdrachtgever Blauwhoed
project  41 Stadswoningen
bijzonderheden  Heel veel variatie in gevels en plattegronden
 

Het idee

Omdat we als echte Arnhemsen het gebied op ons duimpje kennen, voelde deze opdracht als een thuiswedstrijd. Maar tegelijkertijd ook als de ultieme uitdaging. Want juist wanneer (het voelt alsof) je iets voor jezelf maakt, verleg je graag je grenzen om tot echt onderscheidende communicatie te komen. Een nieuwbouwlocatie promoten in een bruisend stadscentrum is natuurlijk altijd een cadeautje. En helemaal in de zuidelijke binnenstad van Arnhem, waar volop ontwikkelingen plaatsvinden. Door de contacten die we al jarenlang hebben met de gemeente en andere ontwikkelaars, hadden we actuele kennis over de toekomst van dit deelgebied van de binnenstad. En die kennis maakte dat we al snel de juiste toon te pakken hadden voor Paradijs. Alleen voor échte stadsmensen.
 

Uitvoering op de website

We startten met een one-page paralax website met inschrijfmogelijkheid. Een complex staaltje werk van onze webbouwer. In een soort slideshow had de bezoeker direct een helder overzicht van de actuele stand van zaken en werd de gevraagd om gegevens achter te laten. Vervolgens brachten we de veelheid aan woningtypes, mogelijkheden, gevels en indelingen in kaart en vereenvoudigden we die dusdanig dat voor elke woning zodat de bezoeker direct een helder overzicht van elke woning kreeg. Daarbij namen we het keuzeproces van woningzoekenden als uitgangspunt. Zo kon gekozen worden voor een drie-of vierlaagse woning. Een tuin op het zuiden of het noorden. Een woning met of zonder vide, wonen op de begane grond of juist daar de keuken. Werken aan huis, een winkel of atelier en ga zo maar door. Al die mogelijkheden werden opgenomen en gevisualiseerd op de nieuwe, uitgebreide website. Met het pakket 3, waarbij ook nog een interactieve kavelkaart werd geïntegreerd in de site, creëerden we zogeheten woningdossiers boordevol info waarmee geïnteresseerden zich echt konden verdiepen in de woning(en) van hun voorkeur. 

De modules

  • Responsive, zowel op desktop, tablets en smartphone een optimale weergave.
  • One-page-design homepage. Een moderne scrollbare homepage met schaalbare full screen slides.
  • Interactieve kavelplattegrond.
  • Beheer woningtypes.
  • Beheer woningen met eigenschappen en verkoop/verhuurstatus.
  • Automatische projectie woningen op interactieve plattegrond.
  • One-page-design homepage

In de video kunt u kennismaken met de maatwerk responsive one-page homepage in Drupal die wij bouwden voor Wonen in Paradijs.


Het resultaat

Al vóór de start verkoop waren alle woningen onder optie met gemiddeld nog 3 reservekandidaten. Inmiddels zijn alle woningen verkocht of zijn er tekenafspraken gemaakt. 

De start verkoop van fase 1 was in café brasserie Dudok, op steenworp afstand van Paradijs.
De 68-pagina's tellende brochure werd grondig gebruikt.
Doordat online al veel over het aanbod bekend was, werd er heel gericht vragen gesteld.
Al vóór de start verkoop waren alle woningen onder optie met gemiddeld nog 3 reservekandidaten.
De start verkoop was een groot succes. Inmiddels zijn alle woningen verkocht of zijn er tekenafspraken gemaakt.
De brochure van Paradijs: Alleen échte voor stadsmensen.